הקורונה כמאיץ דיגיטלי

משבר הקורונה הסב נזקים כלכליים גדולים להרבה ארגונים בתחומים שונים, ולצד כל אלו נבנית ומתהווה לה תרבות עסקית חדשה, בה מגוון טכנולוגיות שהיו ניסיוניות או שכלל לא היו קיימות, הפכו באופן מיידי למציאות החדשה של כולנו. התקופה האחרונה חיברה את כולנו לטכנולוגיה, עד כדי תלות שמחייבת כל ארגון כתנאי לקיומו, לשלב דיגיטל כחלק מהותי ובלתי נפרד מתהליכי העבודה ביום יום.
כמעט בכל סקטור, כלל הפעילות העסקית והמסחרית עברה בן לילה לדיגיטל וחייבה את כל הארגונים לעבור לאונליין, ארגונים שלא עשו זאת- נשארו מאחור. סקטורים מסוימים, יותר מאחרים, נאלצו לפתח פתרונות מהירים ויעילים עבור לקוחותיהם, כדוגמת סקטור הבריאות והפיננסים.

 

הטמעת שירותים דיגיטליים תומכים במערכת הבריאות

עולם הבריאות עבר טרנספורמציה דיגיטלית, בעוד מערכת הבריאות כולה, ובפרט קופות החולים, הבינו שהשירותים הניתנים בדיגיטל אינם מספקים ועליהם להרחיבם משמעותית ובאופן מיידי.
בחודשים האחרונים יצאו לדרך מגוון פרויקטים המנוהלים במטריקס דיגיטל, כמו לדוגמא מערכת חדשנית שמפותחת בארה"ב שמטרתה לטפל במטופלים מרחוק, באמצעות איסוף נתונים בבתי הלקוחות מאוסף מכשירים, אפליקציות מעקב וחיבור לתיק רפואי. הבהלה אל הדיגיטל כללה פיתוח שירותים מתקדמים כגון תרופות עד הבית ומתן שירותי ייעוץ ואבחון בדיגיטל, פיתוח אפליקציות HomeCare בארץ ובעולם ועוד מגוון פרויקטים מתקדמים בעולמות הבריאות.

 

דיגיטל בבנקאות ובפיננסים

עד לפני כמה שנים היינו רגילים לעמוד בפקקים ולהמתין בתורים ארוכים במטרה לקבל שירות במוסדות הפיננסיים, וזה גם נראה לנו לגיטימי. בשנים האחרונות הורגשה האצה בהתפתחות שירותי הדיגיטל בכלל ובעולמות הפיננסים בפרט, ועם זאת, ביום בהיר אחד נדרשו מוסדות בנקאות ופיננסים להיערכות מהירה, יסודית ומחודשת, במטרה להנגיש את שירותי הליבה לדיגיטל ולהרחיב את מערכי השירות העצמי. שירותי בנקאות ופיננסים נדרשים תמיד ובכל עת, ובתקופה זו אף יותר מתמיד.
לאחרונה אנו מזהים כי אפליקציות "חזרו לאופנה" וכי ישנה השקעה נרחבת בחוויית המשתמש. בתחום המובייל נעשתה ונעשית עבודה רבה ומשמעותית על פיתוח אפליקציות חדשות וגם הרחבת אפליקציות קיימות. נתון ממחקר שנעשה מראה שכ-80% מהצרכנים שעברו לצרוך שירותים פיננסיים בדיגיטל סבורים שימשיכו לצרוך את השירותים בצורה זו גם עם חלוף המשבר.
בתקופה קצרה מאוד הושלמו פרויקטים מורכבים בתחום הבנקאות והפיננסים, כגון אפליקציית הארנק של MAX לאומי קארד, המאפשרת תשלומים ללא מגע יד אדם ועוד פרויקטים שונים בבנקאות ובגופים פיננסים נוספים. כלל הפרויקטים בוצעו בהצלחה, תוך עמידה בלוחות זמנים מאתגרים מאוד, על אחת כמה וכמה בעולמות עבודה היברדים.

 

פרויקט אוטומציה נרחב בפאפאיה גלובל

לאחרונה נכנסה פאפאיה גלובל לתחום ה- RPA באופן אסטרטגי וזאת על מנת לייעל את עבודת החברה. האוטומציה החדשה חוסכת שעות עבודה יקרות ומאפשרת ייעול וזירוז תהליכים רפטטיביים. היתרון הגדול של RPA הוא האפשרות להטמעת תהליכים מהירה ובאופן מתמשך, כך שהתהליכים כל הזמן משתפרים ומלמדים את הבוטים לעשות עבודה טובה, יעילה ואיכותית יותר.
פרוייקטי האוטומציה התחילו ובוצעו בשיא משבר הקורונה. צוותי העבודה בפרויקט, הן במטריקס והן בפאפאיה גלובל הסתגלו יחד למצב חדש ומורכב שנוצר בשיא הסגר ועבדו יחד בצוותים משותפים מבלי שנפגשו פיזית אף לא פעם אחת, ובהצלחה רבה. בזכות שיתוף הפעולה המוצלח שנוצר בין הצוותים, הפרויקט הסתיים בזמן ועמד בכל היעדים – לו"ז, תקציב, ומטרות בפועל.
שילוב של כלי ה- RPA וה OCR בארגון, מאפשר לפאפאיה מיכון ועבודה יעילה יותר בצד הBackOffice והתפעול של המערכות, כולל: אינטגרציה בין מערכות, אוטומציה של עבודות ידניות רפטטיביות, ייעול תהליכים, חיסכון משמעותי בזמן, איכות נתונים גבוהה יותר, והסבת העובדים לביצוע תפקידי בדיקות ובקרה על איכות התהליך והנתונים.

 

יעילות עסקית עם CoDx

מאז ומתמיד ארגונים היו עסוקים בהתייעלות עסקית, אך משבר הקורונה דחק את כולנו לשוליים וחייב אותנו להתייעל עוד יותר, ובייחוד ארגונים להתאים את הפעילות העסקית למציאות שנוצרה, בה רוב העובדים מהבית.
CoDx היא מערכת המבוססת על טכנולוגיית למידת מכונה, לחילוץ, סיווג ואימות נתונים ממסמכים סרוקים. המערכת פועלת על גבי מסמכים סרוקים לא מובנים, תוך שימוש במודלי OCR ייחודיים המאפשרים התאמה מירבית לצרכיו של כל לקוח. המערכת מאפשרת סיבוב והפרדה אוטומטית של מסמכים מרובי עמודים לדפים בודדים ולעבוד על כל עמוד בנפרד תוך סינון שגיאות, ובכך לחסוך זמן עובדים רב. המערכת הינה רב לשונית ותומכת בכמה שפות וניתן להפעילה באמצעות SAAS דרך ענן או בכל תצורה אחרת בהתאמה לצורך העסקי. לאחרונה הוטמעה המערכת באחת מחברות הביטוח המובילות ובימים אלו נמשך הפיתוח שלה לצרכים חדשים ונוספים.
הבונוס הנוסף והחשוב של המערכת הוא שמתאפשר החיסכון בנייר.


הקמת מרכזים אוטומטיים לשופרסל

משבר הקורונה השפיע דרמטית על דפוסי הקנייה ועל ההתנהגות הצרכנית שלנו. מהרגע בו נשלחנו לסגר ארוך, נדרשנו ללמוד מיומנויות חדשות, שעבור חלקינו נראו בסיסיות ומובנות מאליהן גם ערב פרוץ המשבר, ועבור חלקנו היו חדשות לחלוטין, כמו לדוגמא ביצוע קניות של מצרכי מזון באונליין.
העולם השתנה והצרכן השתנה- גם בתמהיל הרכישה וגם בצורה ובדרך בהן אנו מצפים לקבל את השירות. העוגן הפך להיות הבית, כל המערכות צריכות להתאים את עצמן להגיע הביתה. הצרכנים כבר אינם פוגשים את המוצרים והטראפיק במרכזי הקניות נבלם לגמרי.
אחד הסקטורים המרכזיים בהם הפעילות לא נבלמה, אך הביקושים עלו בצורה דרמטית בדיגיטל על חשבון החנויות הפיזיות, הוא סקטור מוצרי המכולת, שנדרש להרחיב משמעותית את פעילות האונליין והדיגיטל.
פרוגרמה, זרוע הייעוץ הניהולי המתמחה בשרשרת אספקה, מעורבת בפרויקט חדשני וייחודי לבניית שני מרכזי ענק לשופרסל על מנת לקדם את פעילות האונליין. המרכזים המבוססים על אוטומציה ומתועדים להוות מרכז אוטומטי ראשי לפעילות המכירות המקוונות.
הצפי הוא ושבעקבות ההשקעה הנרחבת במרכזים האוטומטיים, הרווחיות התפעולית של המכירות באונליין תהיה מעל לרמה הממוצעת המאפיינת את רשתות המזון המוזלות.

רוצים לשמוע עוד?

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

*
*
*
*