אפס סובלנות למעשי שוחד ושחיתות

“מטריקס אי.טי. בע”מ וחברות הבת שלה (“החברה“) הנה חברת שירותי טכנולוגיות המידע המובילה בישראל. החברה מעסיקה אלפי עובדים המספקים שירותים למאות לקוחות במשק הישראלי וכן ללקוחות בחו”ל.

בהיותה המובילה בתחומה, שואפת החברה לקיים תרבות עסקית נאותה של עובדיה, מנהליה ונושאי המשרה בה במסגרת מילוי תפקידם בחברה  וליישם את ערכי הליבה של החברה כחלק אינטגרלי עם פעילותה העסקית ובכלל זה מחויבת החברה למאבק בשוחד ובשחיתות.

לפיכך, קיבלה הנהלת החברה החלטה לאמץ מדיניות של אפס סובלנות כלפי שוחד ושחיתות, על מנת לוודא כי החברה פועלת בהתאם לכל הוראות החקיקה הרלוונטיות בתחום מניעת השוחד והשחיתות, בכל מקום בו אנו פועלים, בארץ ובעולם.

לצורך כך אמצה החברה תכנית אכיפה מקיפה למניעת שוחד ושחיתות, שעקרונותיה מפורטים להלן.

אנו בטוחים כי כל עובדי ומנהלי החברה, ועמיתיה העסקיים יעשו את כל הדרוש על מנת ליישם את הוראות החברה ותכנית האכיפה למניעת שוחד ושחיתות, ומצפים כי כך אכן יעשה.”

 

עקרונות מדיניות החברה בדבר אפס סובלנות לשוחד ושחיתות הינם:

  • בראש ובראשונה, החברה, על כל עובדיה, עמיתיה העסקיים וכל הפועל מטעמה או בשמה, לא תציע, תעניק או תקבל, שוחד או טובת הנאה או כל תמריץ לא חוקי אחר לשום מטרה, במסגרת כלל פעילותה.
  • החברה תנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותה כנגד הגורמים אשר יפעלו בניגוד לאמור.
  • החברה וכל הפועל מטעמה תמלא אחר כל הוראות הדין, החוקים והתקנות הרלוונטיים הנוגעים למניעת שוחד ושחיתות.
  • החברה לא תקיים ביודעין התקשרות עסקית אם היא מערבת מתן או הצעה או קבל של שוחד או תמריצים בלתי חוקיים אחרים.
  • החברה לא תקיים קשר עסקי עם מי שפועל בניגוד למדיניותה בדבר אפס סובלנו כלפי שוחד ושחיתות.
  • החברה תיישם ותאכוף בקפידה את המדיניות ביחס לעובדיה, הגורמים העסקיים הקשורים אליה ושותפיה העסקיים הרלוונטיים.

מחויבותה של החברה למניעת מעשי שוחד ושחיתות הביאה לכך שהחברה אימצה תכנית אכיפה למניעת שוחד ושחיתות שאושרה על ידי דירקטוריון החברה. החברה פועלת באופן שוטף להטמעת התכנית אל מול כל הגורמים הרלוונטיים.

אימוץ מדיניות החברה בדבר אפס סובלנות כלפי שוחד ושחיתות וכן תכנית האכיפה שאומצה על ידה, משקפים את מחויבותה של החברה למניעת שוחד ושחיתות ומקנים לעובדי החברה כלים לדרכי זיהוי, התמודדות והימנעות ממעשי שוחד ושחיתות.

בדיקות נאותות

תכנית האכיפה למניעת שוחד ושחיתות קובעת בין היתר כי יש לבצע בדיקת נאותות בטרם התקשרויות רלוונטיות, לפי הצורך ובהתאם לרמת הסיכון.

עמיתים עסקיים עימם מתקשרת החברה נדרשים לאשר שהם מכירים את מדיניות החברה בדבר אפס סובלנות למעשי שוחד ושחיתות וכי הם מבינים כי הם נדרשים, ומצופה מהם לפעול אך ורק בהתאם להוראות החוק.

אירוח עסקי ומתנות

החברה אימצה נוהל בדבר אירוח עסקי ומתנות, המהווה חלק בלתי נפרד מתכנית האכיפה, אשר מגדיר מהם הכללים לאירוח עסקי וכן מתן וקבלת מתנות (כגון מגבלה על גובה ההוצאה המאושרת או עלויות מאושרות למתנות), ובין היתר קובע כי בכל הנוגע לעבודה אל מול עובדי ציבור יש לוודא שאין במתן מתנות ו/או אירוח עסקי, יהא אשר יהא סכומם, כדי להטות או להשפיע על שיקול הדעת של המקבל.

תרומות

מאחר שתרומה עלולה להיתפס כשוחד לעובדי ציבור, החברה קבעה כי אין לבצע כל תרומה או נתינה אחרת לצדקה ללא מטרות רווח, במישרין או בעקיפין לטובת ו/או לבקשת עובד ציבור וכי לפני ביצוע כל תרומה תיערך בדיקה כי הגורם המקבל תרומה אינו קשור בדרך כזו או אחרת לעובדי ציבור.

מינוי בעלי תפקידים ייעודיים

על מנת לממש את מדיניות החברה בנושא מניעת שוחד ושחיתות, מונו בעלי תפקידים ייעודיים, המשמשים כמנהלי אכיפה ביחידות העסקיות השונות שתפקידם לקדם, להשיב על שאלות, לסייע וליישם את מדיניות החברה.

דיווח על ליקויים והגנה

כחלק מפעילות החברה למניעת שחיתויות, החברה אימצה סטנדרט גבוה במתן הגנה על חושפי שוחד ושחיתות והתחייבה לנקוט באמצעים אפקטיביים להגנה על עובד החברה אשר הביא לחשיפת שוחד ושחיתות.

רוצים לשמוע עוד?

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כל השדות המסומנים ב * הינם שדות חובה

*
*
*
*