lets_talk_icon

רשות המיסים

טרנספורמציה דיגיטלית ועיצוב שירות לתהליך תיאום מס שנתי, המהווה פריצת דרך בתפיסה אל מול קהלי היעד

החלק שלנו במסע

UX
UI
CX
שנה
2022
קהל היעד
אזרחי ישראל
משך זמן הפרויקט
12 חודשים

תפיסת הפתרון

שמעתם על משרד ממשלתי שהחליט לבחון מחדש תהליך מרכזי על כלל ההיבטים שלו
(ארגוניים, רגולטוריים, טכנולוגיים) במטרה לשפר משמעותית את חווית האזרח והאזרחית?
זה היה המפתח להתנעה, וגם להצלחה.

יעדים ומטרות

יצירת תהליך חווייתי בדיגיטל שמספק תחושת בטחון של טיפול מלא ובטוח בכסף
ביטול המאמץ לאזרחים ואזרחיות של הגעה פיזית ללשכות המיסים (אלא אם כן זה מן תחביב מוזר, לא שופטים!)
הנגשת זכויות יזומה כחלק מתפיסת שירות פרו אקטיבית, שקופה ומלאת ערך למשתמשים

המסע שיצרנו

מחקר ועיצוב שירות

ביצענו מחקר עומק, ניתחנו נתונים, קיימנו ראיונות ותצפיות,
מיפינו את התהליך תוך שימוש במתודת Design thinking המציבה את הלקוח במרכז ורואה את התהליכים מבעד לעיניו, במטרה להתחקות אחר חווית הלקוח באופן אותנטי.

לאחר שהבנו לעומק את הצרכים, ההתנגדויות, המוטיבציות והפרדיגמות בנוגע לתהליך, גיבשנו פרסונות והגדרנו מסעות לקוח.
תוצרי המחקר כללו מיפוי מלא של נקודות החיכוך והכשלים בתהליך, הן ברמה הארגונית והן מצד הלקוח.

השלב הבא בתהליך המרתק הזה היה סדנת רעיונות להגדרת פתרונות והזדמנויות.
עם שלל הרכיבים, הדרישות והפיצ’רים שהעלינו בסדנת הרעיונאות התכנסנו לסדנה מורכבת שכללה בחינה של ישימות הפיתוח והערך העסקי של כל דבר, תוך מיקוד בתפיסת הפתרון.
תוצר סדנה זו היה הגדרת ה-MVP וכן Roadmap למוצר.

"התואיל להגיד לי, בבקשה, באיזו דרך עלי ללכת מכאן?" (אליס)
קונספט אפיוני ועיצובי

לאור מורכבות תהליך תיאום המס ועל מנת לפשט אותו בצורה מקסימלית, ייצרנו מסכים רבים, עם התאמה פרסונלית ומבוססת נתונים אישיים, לכל אזרח ואזרחית, בהתאם לסטטוס התעסוקתי והאישי.
הרי עובד צעיר במשרה זמנית אינו דומה לעובדת ותיקה עם עשרות שנות נסיון, נכון?
כעת, לכל הקלה משלל ההקלות ברשות המיסים, ישנו עמוד נפרד ודרכו ניתן לבצע בקלות בדיקה האם ההקלה רלוונטית עבורי – ולקבל מידע על אופן המימוש, בליווי צעד צעד (ואפילו עוד צעד אחד, אם צריך)
לכל אורך הדרך.

קמפיין תיאום מס 2022
אפיון ועיצוב

לאחר שלב המחקר ואיסוף שלל התובנות, יצאנו לתהליך בניית קונספט, שהדגים את מימוש התפיסה.
הקונספט שלנו נבחן מול אזרחים מסוגים שונים, כדי להבטיח תהליך קל, פשוט ואינטואיטיבי העומד בכל המבחנים והסטנדרטים הגבוהים שהוצבו לו.
יצרנו ממשק בהיר, המאפשר קבלת החלטות מושכלות בקלות, חוסך זמן ומאמץ, תוך שימוש באלמנטים גרפיים ייחודיים.

 

שפה עיצובית
השפה העיצובית שיצרנו בתאום מס היא צעירה, חדשנית וכזו שתנגיש בצורה קלה ונעימה את המסרים הרשמיים של התהליך
טיפוגרפיה
הפונט שנבחר הוא פונט אסיסטנט מכוונה שייצג את השפה המדוברת באופן נעים לקריאה
פלטת צבעים
פלטת הצבעים נבחרה בקפידה ליצירת תחושה נעימה, רגועה לתהליך שלעתים יכול להלחיץ את המשתמשים
אייקונים
השפה האיקונוגרפית התבססה על קווים דקים, אלגנטים עם נגיעות של צבע כדי להשלים את האווירה הגישה ונוחה שיצרנו

טיפוגרפיה

הפונט שנבחר הוא פונט אסיסטנט מכוונה שייצג את השפה המדוברת באופן נעים לקריאה

Assistant
Regular Semibold Bold

פלטת צבעים

פלטת הצבעים נבחרה בקפידה ליצירת תחושה נעימה, רגועה לתהליך שלעתים יכול להלחיץ את המשתמשים

PrimaryText
#0b117f
PrimaryPurple
#5661eb
PrimaryGreen
#04bf95
White
#ffffff

אייקונים

השפה האיקונוגרפית התבססה על קווים דקים, אלגנטים עם נגיעות של צבע כדי להשלים את האווירה הגישה ונוחה שיצרנו

לסיכומו של עניין

למדנו שטרנספורמציה דיגיטלית אמיתית מחייבת הסתכלות חדשה הן על כלל קהלי היעד,

והן על כלל ההיבטים של התהליך: רגולטוריים, מבניים, תהליכיים – בזכות מחקר עומק ושילוב של כל ההיבטים

הצלחנו ליצור ממשק שמממש את התפיסה והחזון.

"אני לא יכולה לחזור לאתמול, כי הייתי אז בן אדם שונה."
(אליס)
רוצה לראות עוד מהמסעות שלנו?
חווית לקוח חדשה
בשירותי בריאות כללית
Down to the
rabbit hole
לקרוא עוד
חוויית משתמש ממוקדת לצרכי הלקוחות
עם חברת חשמל
Down to the
rabbit hole
לקרוא עוד
מאסטרטגיה למוצר
אפליקציית יד 2 החדשה
Down to the
rabbit hole
לקרוא עוד
ליהנות מהחוויה
פוליסע
Down to the
rabbit hole
לקרוא עוד

המסע שלך עם מטריקס Experience מתחיל עכשיו

let’s talk

    אני מסכים/ה שמטריקס אי.טי בע"מ וחברות הבנות והחברות הקשורות לה תשתמשנה במידע שאמסור למטרות שיווק, דיוור ישיר, ומשלוח פרסומות, ותכלול אותו במאגר המידע של החברה, והכל בכפוף למדיניות הפרטיות
    כלי נגישות

    Powered by - Wemake