החלק שלנו במסע
תפיסת הפתרון
שמעתם על משרד ממשלתי שהחליט לבחון מחדש תהליך מרכזי על כלל ההיבטים שלו
(ארגוניים, רגולטוריים, טכנולוגיים) במטרה לשפר משמעותית את חווית האזרח והאזרחית?
זה היה המפתח להתנעה, וגם להצלחה.
יעדים ומטרות
המסע שיצרנו
ביצענו מחקר עומק, ניתחנו נתונים, קיימנו ראיונות ותצפיות,
מיפינו את התהליך תוך שימוש במתודת Design thinking המציבה את הלקוח במרכז ורואה את התהליכים מבעד לעיניו, במטרה להתחקות אחר חווית הלקוח באופן אותנטי.
לאחר שהבנו לעומק את הצרכים, ההתנגדויות, המוטיבציות והפרדיגמות בנוגע לתהליך, גיבשנו פרסונות והגדרנו מסעות לקוח.
תוצרי המחקר כללו מיפוי מלא של נקודות החיכוך והכשלים בתהליך, הן ברמה הארגונית והן מצד הלקוח.
השלב הבא בתהליך המרתק הזה היה סדנת רעיונות להגדרת פתרונות והזדמנויות.
עם שלל הרכיבים, הדרישות והפיצ’רים שהעלינו בסדנת הרעיונאות התכנסנו לסדנה מורכבת שכללה בחינה של ישימות הפיתוח והערך העסקי של כל דבר, תוך מיקוד בתפיסת הפתרון.
תוצר סדנה זו היה הגדרת ה-MVP וכן Roadmap למוצר.
לאור מורכבות תהליך תיאום המס ועל מנת לפשט אותו בצורה מקסימלית, ייצרנו מסכים רבים, עם התאמה פרסונלית ומבוססת נתונים אישיים, לכל אזרח ואזרחית, בהתאם לסטטוס התעסוקתי והאישי.
הרי עובד צעיר במשרה זמנית אינו דומה לעובדת ותיקה עם עשרות שנות נסיון, נכון?
כעת, לכל הקלה משלל ההקלות ברשות המיסים, ישנו עמוד נפרד ודרכו ניתן לבצע בקלות בדיקה האם ההקלה רלוונטית עבורי – ולקבל מידע על אופן המימוש, בליווי צעד צעד (ואפילו עוד צעד אחד, אם צריך)
לכל אורך הדרך.
לאחר שלב המחקר ואיסוף שלל התובנות, יצאנו לתהליך בניית קונספט, שהדגים את מימוש התפיסה.
הקונספט שלנו נבחן מול אזרחים מסוגים שונים, כדי להבטיח תהליך קל, פשוט ואינטואיטיבי העומד בכל המבחנים והסטנדרטים הגבוהים שהוצבו לו.
יצרנו ממשק בהיר, המאפשר קבלת החלטות מושכלות בקלות, חוסך זמן ומאמץ, תוך שימוש באלמנטים גרפיים ייחודיים.
טיפוגרפיה
הפונט שנבחר הוא פונט אסיסטנט מכוונה שייצג את השפה המדוברת באופן נעים לקריאה
פלטת צבעים
פלטת הצבעים נבחרה בקפידה ליצירת תחושה נעימה, רגועה לתהליך שלעתים יכול להלחיץ את המשתמשים
#0b117f
#5661eb
#04bf95
#ffffff
אייקונים
השפה האיקונוגרפית התבססה על קווים דקים, אלגנטים עם נגיעות של צבע כדי להשלים את האווירה הגישה ונוחה שיצרנו
לסיכומו של עניין
למדנו שטרנספורמציה דיגיטלית אמיתית מחייבת הסתכלות חדשה הן על כלל קהלי היעד,
והן על כלל ההיבטים של התהליך: רגולטוריים, מבניים, תהליכיים – בזכות מחקר עומק ושילוב של כל ההיבטים
הצלחנו ליצור ממשק שמממש את התפיסה והחזון.
המסע שלך עם מטריקס Experience מתחיל עכשיו
let’s talk