החלק שלנו במסע
תפיסת הפתרון
בהתאם לאסטרטגיית הדיגיטל של הכללית, להיות תמיד צעד לפני הלקוחות
(כלומר, להקדים תרופה למכה, אם ניקח את זה לעולם שלנו), ביצענו מחקר עומק איכותני במתודת Design thinking, למיפוי מסעות הלקוחות השונים של הכללית.
בהמשך למחקר, ביצענו תהליך לבניית אפליקציית אונליין חדשה עבור המטופלים והמטופלות
כדי להבטיח מענה אופטימלי וליצור איזורי הזדמנות לשיפור החוויה – ואיתה גם את הנאמנות.
כחלק מהתהליך, הוספנו את “מנהל הבריאות”, רכיב ייעודי המרכז עבור הלקוחות כל מה שצריך
כדי לנהל את הבריאות הפרטית והמשפחתית בצורה טובה ונוחה,
וכך הוספנו ערך משמעותי שעונה על הכאבים והצרכים של קהלי היעד.
יעדים ומטרות
המסע שיצרנו
נעזרנו במתודת Design thinking כדי לבצע הסתכלות ממוקדת על צרכי המטופלים ובעלי העניין שסביבם, ערכנו תצפיות במרכזי בריאות ומרפאות, ראיונות עומק, ניתוח דאטה ובחינת שימוש בכלים ובמערכות שונות. (בילינו כל כך הרבה זמן בבתי חולים שמגיע לנו שמינית תואר ברפואה).
בזכות המחקר, איתרנו את נקודות החיכוך ואת החוזקות של כללית מול מטופליה, על מנת לאבחן את ההזדמנויות המשמעותיות ליצירת שיפור במסעות.
לאחר מכן בנינו קונספט לאפליקציה החדשה, המבוסס על המחקר וביצענו בדיקות משתמשים, על מנת לדייק את התפיסה שהוגדרה ולוודא שהמסכים שיצרנו ייתנו מענה מקסימלי.
מבטיחים שלא עשינו בדיקות דם, אלא רק בדיקות לאפליקציה.
הזמנו למעבדת הבדיקות שלנו נבדקים ונבדקות מפרופילים שונים: בגילים שונים, במצבים משפחתיים שונים (עם וללא משפחה וילדים)
ובאוריינטציה דיגיטלית מגוונת,מכיוון שקהל היעד של הכללית רחב מאוד, ושמנו לעצמנו למטרה לתקף את התהליכים החדשים בהתאם לשלל קהלי היעד.
יצרנו אפיון מלא לאפליקציה על פי התפיסה שהוגדרה בשלב המחקר. הוספנו רכיב משמעותי של “מנהל הבריאות” שמחצין לדף הבית את הנושאים המשמעותיים למטופלים ולמשפחותיהם,
כגון תוצאות בדיקות שחזרו, תזכורות לתורים ועוד, ומנחה מה הצעד הבא (במידת הצורך) ומה צריך לבצע כעת.
המסכים עוצבו בצורה חווייתית וחדשנית שמשלימה את האפיון ומייצרת יחד שפה מלאה לאפליקציה, מסייעת להפחית סטרס, לתקשר את המסרים בצורה נעימה וברורה, לאפשר התמצאות בקלות ולהשלים פעולות מהר.
טיפוגרפיה
בבחירת הטיפוגרפיה שמנו דגש על הקריאות, האסתטיקה והמשמעות של הטקסט בעולם הרפואי מקצועי
פלטת צבעים
כדי לייצר תחושה נעימה ורכה פיתחנו פלטה צבעונית הכוללת צבעים פסטלים, בהירים ורכים. האתגר היה לייצר צבעוניות שתהיה גם נגישה וגם ייחודית
#061c3f
#486683
#a3b2c1
#00aeef
#007dba
#cceffc
#99cbe3
#f4fafc
#ffffff
#00aeef
#007dba
#99cbe3
#f4fafc
#a3b2c1
#061c3f
#cceffc
#486683
#ffffff
אייקונים
בתהליך העיצוב היה לנו חשוב לבחור אייקונים שיהוו אלמנטים פונקציונאליים שמניעים לפעולה מחד ומצד שני כאלו שהם דקורטיביים ושומרים על הזהות המיתוגית
לסיכומו של עניין
למדנו שמחקר עומק ואיתור נקודות העיוורון, הקשיים וההזדמנויות,
הוא שלב מפתח ביצירת אסטרטגיה נכונה שמאפשרת התאמה מקסימלית בין צרכי הארגון ובין צרכי הלקוחות.
ושתמיד נהיה בריאים, אה?
המסע שלך עם מטריקס Experience מתחיל עכשיו
let’s talk