מטריקס הקימה חמ”ל חירום עבור משרד החקלאות ב-48 שעות בלבד!

מטריקס הקימה מערכת CRM המבוססת על פלטפורמת סיילספורס, בזמן שיא של יומיים. המערכת מאפשרת למשרד החקלאות לנהל את העבודה מול החקלאים שמשקיהם נותרו ללא ידיים עובדות בעקבות אילוצי המלחמה.

משרד החקלאות עומד מאז ה-7 באוקטובר בפני אתגר עצום; מאחר שחקלאים רבים מאזורי העימות בצפון ובדרום עזבו את המשקים שלהם כחלק מתוכנית הפינוי, ובעקבות גיוס המילואים הנרחב, נוצר מחסור מדאיג בידיים עובדות. המחסור מביא להשלכת תוצרת חקלאית רבה לפח, שעלולה להוביל לפגיעה עצומה במשק ובביטחון הכלכלי והתזונתי של מדינת ישראל – במיוחד במצב מלחמה.

משרד החקלאות נדרש לפתרון מהיר ויעיל לתיעוד, טיפול ומעקב בפניות החקלאים. חברת מטריקס נבחרה על ידי צוות אגף הטכנולוגיה של משרד החקלאות להקים במהירות מערכת CRM, שתאפשר להתמודד עם המידע הרב שהצטבר בעקבות פניות מחקלאים, מתנדבים וגורמים נוספים. בעקבות הפנייה, ריכזו במטריקס צוות שנרתם למשימה, וביחד עם מומחי הטכנולוגיה של משרד החקלאות ביצעו עבודת אסטרטגיה ואפיון של הצרכים ומטרות המערכת, בחירת הפתרון ויישומו. לצורך יישום הפרויקט נבחרה פלטפורמת ה- CRM של סיילספורס  (Salesforce),  המכילה מספר רב של יכולות תחת מעטפת אחת. גרסה ראשונה של המערכת עלתה לאוויר והייתה תפעולית תוך 48 שעות מתחילת הפעילות.

המערכת מאפשרת למשרד החקלאות לייצר רשימה מקיפה של כל חקלאי ישראל, תוך זיהוי ועיבוד הנתונים של החקלאים שנמצאים בקווי העימות; לרכז את כלל הפניות שמגיעות בערוצים שונים כמו מיילים, פניות באתר ושיחות טלפון יזומות של טלפני המשרד למערכת מרוכזת אחת; ו לאסוף נתונים אודות הפניות השונות, ולקבל עליהם תובנות באמצעות רכיב BI, תוך שמירה על אבטחת נתונים ברמה גבוהה.

כיום, בעקבות יישום הפלטפורמה, נציגי משרד החקלאות יכולים ליצור קשר יזום עם החקלאים ולשמוע מהם ישירות על צרכיהם השונים. הפניות האלה מוצגות באופן ברור בדשבורד מבוסס POWER BI, ומסייעות למקבלי ההחלטות לבצע מעקב אחר כל פנייה ולטפל בה.

על פי נתוני משרד החקלאות, המערכת ריכזה עד כה 15,000 רשומות של חקלאים ברחבי הארץ, איתם שומר המשרד על קשר רציף בימים אלו. מאז עלייתה של המערכת לאוויר לפני מספר שבועות, טופלו מעל 1,500 פניות.

אמיר זיו, סמנכ”ל בכיר טכנולוגיות דיגיטליות ומידע של משרד החקלאות: “אגף טכנולוגיות דיגיטליות ומידע בראשותי נדרש לפתח כלים במהירות שיא אשר יתמכו ויתנו מענה לצרכי המשרד בחירום בהיבטים רבים. מערכת ה- CRM שהוקמה ע”י אנשי המשרד בהובלה של מנהלת הפרויקטים הראשית מיכל ברק בשיתוף פעולה עם מומחי מטריקס, כאמור בזמן שיא, תסייע למומחי המשרד לקצר את זמני התגובה ולהתמקד בעבודה החשובה שלהם לשמירה על עצמאותה התזונתית והכלכלית של ישראל בחירום וגם בעתיד.”

דניאל אלימלך, מנהל פעילות סיילספורס במטריקס: “ברגע שקיבלנו את הפניה ממשרד החקלאות הבנו כי מדובר באתגר בעל חשיבות לאומית שדורש תכנון מדויק ויישום מהיר על מנת לעמוד בלחץ הפניות הרב של חקלאים למשרד החקלאות. הפעלנו את מיטב המומחים שלנו כדי להבין כיצד אנחנו מגייסים את הכלים הנכונים והטובים ביותר עבור הצרכים של המשרד בעתות חירום אלו, תוך שימת דגש ורגישות למתן שירות מיטבי לחקלאים”.

 

הצגת המערכת לחמ”ל משרד החקלאות ע”י צוותי מטריקס.
קרדיט תמונה: דניאל אלימלך, מנהל פעילות Salesforce במטריקס

אלימלך המשיך בדבריו: “מאז כניסתה של פלטפורמת Salesforce לשוק הפתרונות למערכות CRM, הבשורה שהפלטפורמה הביאה עימה הייתה מאוד ברורה, הקמת אפליקציות עסקיות בזמן קצר, דבר המתאפשר באמצעות שימוש ברכיבים מן הקופסא הקיימים בפלטפורמה. אני סבור שהצלחת הקמת חמ”ל בחירום של משרד החקלאות תוך 48 שעות תביא לשינוי גישה גם במשרדי הממשלה במתן פתרונות מתוך הקופסא וצמצום משמעותי בלוחות הזמנים בפרויקטים הן בחירום והן בשגרה שתבוא עלינו במהרה”.

רוצים לשמוע עוד?

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כל השדות המסומנים ב * הינם שדות חובה

*
*
*
*