אני לא זמין, אני לא פנוי

מערכת ״אל תתקשר אלי״, הסנונית הראשונה בעולמות הענן של משרדי הממשלה, עלתה לאוויר כבר בסוף 2022 ונועדה לאפשר לצרכנים להימנע מפניות טלפוניות של גופים מסחריים עם הצעות שיווקיות; יתרה מזאת – עצם הפנייה לצרכן שנרשם למאגר החינמי, הנה בגדר עבירה שבצדה עיצום כספי.

בתחילת השנה נכנס לתוקפו תיקון 61 לחוק הגנת הצרכן, הידוע בשם: “אל תתקשר אליי”. בעקבותיו, הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, הקימה מאגר ממשלתי שיאפשר לצרכנים שלא מעוניינים לקבל הצעות שיווקיות, להירשם לשירות ללא תשלום ולהימנע מהודעות בלתי רצויות. עוסק שיפנה לצרכן שנרשם לשירות, יפעל בניגוד לחוק ויוטל עליו עיצום כספי..

הפרויקט, שקיבל גם הוא את השם הקליט, הנו חלק מיישום של מכרז נימבוס, מכרז הענן הממשלתי, אשר מתארח בדאטה סנטר של AWS. צוות ‘מטריקס CloudZone‘ היה אחראי על תהליך בניית התשתית מקצה לקצה, ובנה אותה באמצעות CloudZone Landing Zone

אזור הנחיתה שהקים על גבי AWS. הצוות עבד בשיתוף פעולה הדוק עם צוות הרשות להגנת הצרכן, עם חברת Zigit, שהקימו את האפליקציה והממשקים השונים, חברת AudioCodes שפיתחה את ממשקי האודיו הדיגיטליים לטובת רישום משתמשים, MEMBIT שפיתחה את ה ChatBot לרישום צרכנים למערכת, מערך הדיגיטל הלאומי בנושא טפסים, שדרת המידע, הזדהות לאומית לעוסקים ועסקים.

אליאב טל, סמנכ”ל Delivery במטריקס CloudZone: “אנחנו שמחים להיות מעורבים בפרויקט חשוב שייטיב עם מיליוני ישראלים. במסגרת ההכנות שביצענו היה צורך להבין את הדרישות, הן ברמת אבטחת מידע, הן ברמת עמידה בתקנים וגם לאפשר גידול עתידי, תוך שילוב כל הגורמים שצריכים לעבוד על גבי תשתית הענן של AWS”.

זה היה הפרויקט הראשון אי פעם של הרשות להגנת הצרכן בענן, ולכן צוות הרשות ביקש לעבוד עם מומחים שיוכלו ללוות ולהדריך אותם לכל אורך הדרך; עד ליישום והפצה מוצלחים של המערכת. ולכן, הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן בחרה ב-AWS משיקולים טכנולוגים ועלויות.

פלג שפיר, מנמ”ר הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, אמר שהמעבר לענן הניב תוצאות חיוביות מעל המצופה: “בעוד שבפרויקטים הבנויים על תשתית של שירותים מקומיים אנחנו מוגבלים לידע ולניסיון של הצוות שלנו, כשמדובר בענן יש מומחה ספציפי לכל היבט.”

הרשות הצליחה לחסוך 3 מיליון ש”ח בזכות בניית המערכת בענן, שבניית התשתית שלה ארכה חודש בלבד. שפיר המשיך ואמר: “בזכות היכולות הייחודיות בענן, זו הייתה אחת מהחלטות ה-IT החשובות ביותר שקיבלתי. הודות למומחיות של הספקים איתם עבדנו אנחנו יכולים כעת ליהנות מיכולות כמו בינה מלאכותית, ביג דאטה ועוד באופן יעיל ומשתלם. בטווח הארוך, משמעות המעבר לענן היא פחות הוצאות תפעול, תקורה נמוכה יותר, והרבה הזדמנויות לחדשנות.”

הקליקו לכל פתרונות הענן של מטריקס על AWS 👇
MATRIX CLOUD HUB

רוצים לשמוע עוד?

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כל השדות המסומנים ב * הינם שדות חובה

*
*
*
*