מטריקס מפרסמת דוחות כספיים מצויינים לרבעון השלישי

על רקע הטלטלות בשווקים, החברה מפרסמת דוחות כספיים הכוללים צמיחה אורגנית מרשימה של כ- 14.4% בהכנסות וכ- 13.8% ברווח התפעולי

הכנסות החברה בתשעת החודשים הראשונים של 2022 הגיעו ללמעלה מ- 3.5  מיליארד ₪, גידול של כ-10.3%. הרווח הנקי בתקופה הסתכם בלמעלה מ- 300  מיליון ₪.

ההכנסות ברבעון צמחו בכ- 12.9% לכ- 1.16 מיליארד ₪, הרווח התפעולי עלה ב- 6.8% לכ-80.1 מיליון ₪ והרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ- 50.4 מיליון ₪, צמיחה של 5.3%.

החברה רשמה ברבעון צמיחה אורגנית בהכנסות בשיעור של כ-14.4%, ושל 13.8% ברווח התפעולי

חברת מטריקס מפרסמת הבוקר את תוצאות הרבעון השלישי של שנת 2022 לצד תוצאות תשעת החודשים הראשונים של השנה, כשהיא ממשיכה להציג מגמת עליה עקבית במכירות וברווחים.

חברת מטריקס מציגה תוצאות שיא בכל המדדים המרכזיים בסוף הרבעון השלישי של 2022 – בהכנסות, רווח הגולמי, רווח התפעולי, רווח הנקי ו- EBITDA. זאת על אף הפסקת איחוד תוצאות חברת הבת אינפיניטי אך כולל רווח ההון בגין מכירתה בתחילת הרבעון השני בתמורה לכ- 150.1 מיליון ₪. על רקע מגמות כלל עולמיות של עליית האינפלציה ועליית ריביות, ביצעה החברה ברבעון האחרון הנפקת של אג”ח (סדרה ב’) בסך כ-300 מיליון ₪ בריבית שקלית קבועה של 4.1%, לתקופה של 7.5 שנים.

 

הכנסות

הכנסות מטריקס ברבעון השלישי הסתכמו בכ- 1.159 מיליארד ₪ לעומת כ- 1.027 מיליארד ₪ ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 12.9%. הכנסות החברה בתשעת החודשים הראשונים של 2022 הגיעו לכ- 3.5 מיליארד ₪ בהשוואה ל- 3.2 מיליארד ₪ בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-10.3%. הגידול בהכנסות נובע מגידול בכלל מגזרי הפעילות בדגש על פעילות החברה בארה”ב ופעילות מגזר תשתיות ענן ומחשוב.

העלייה במכירות של החברה הינה למרות מכירת והפסקת האיחוד של חברת אינפיניטי. בנטרול תוצאות אינפיניטי, כמו גם נטרול האיחוד לראשונה של חברת רדט החל מרבעון זה, רשמה החברה צמיחה אורגנית בהכנסות בשיעור של כ- 14.4% ברבעון וכ- 12% בתקופה.

 

הרווח הגולמי ברבעון הסתכם בכ- 161.4 מיליון ש”ח, לעומת כ- 146.7 מיליון ש”ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 10%. הרווח הגולמי בתקופה הסתכם בכ- 488.8 מיליון ש”ח, לעומת כ- 457.3 מיליון ש”ח בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-6.9%.

רווח תפעולי

הרווח התפעולי ברבעון השלישי צמח לכ- 80.1 מיליון ₪, בהשוואה לכ- 75 מיליון ₪ ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 6.8%. הרווח התפעולי בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם בכ- 256.4 מיליון ₪, לעומת כ- 239.3 מיליון ₪ בתקופה המקבילה אשתקד, צמיחה של כ- 7.2%.

בנטרול מכירות אינפיניטי ואיחוד לראשונה של חברת רדט, רשמה החברה צמיחה אורגנית ברווח התפעולי של כ- 13.8% ברבעון וכ- 11.7% בתקופה.

רווח נקי

הרווח הנקי ברבעון עלה בכ- 5.3% לסך של כ- 50.4 מיליון ₪.

הרווח הנקי בתקופה הסתכם בכ- 301.2 מיליון ₪ , לעומת כ- 157.7 מיליון ₪  בתקופה המקבילה אשתקד. בנטרול רווח ההון נטו ממימוש איפיניטי, עמד הרווח הנקי בתקופה על סך כ- 179.7 מיליון ₪  (כ-5% מהמכירות) – גידול של כ- 14% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

אירועים משמעותיים בתקופה:

מכירת אחזקות החברה בחברת הבת אינפיניטי לאבס אר. אנד. די, מכירה שהניבה לחברה רווח הון בסך כ- 150.1 מיליון ₪ לפני מס, אשר נרשם ברבעון השני של 2022.

רכישת 100% מהון המניות של החברות רדט ציוד ומערכות, אסיו ויז’ן ואר.אס.אי. תעשיית מערכות בדיקה, מקבוצת רדט. תוצאות פעילותה של רדט אוחדו לראשונה ברבעון השלישי השנה.

הנפקת אג”ח (סדרה ב’) בסך של 293 מיליון ₪. תמורת ההנפקה שימשה לפעילות השוטפת של החברה ובכלל זה להחלפת חוב פיננסי קצר בריבית משתנה בחוב ארוך טווח בריבית קבועה.

מצב כספי והנזילות

נכון ל- 30 בספטמבר 2022 עומד סך המזומנים ושווי המזומנים והנכסים הפיננסים של מטריקס על כ- 551 מיליון ₪, בהשוואה לכ- 534.1 מיליון ₪ בסוף שנת 2021. סך ההון העצמי נכון ל- 30 בספטמבר 2021 עומד על כ- 945.1 מיליון ₪, אל מול כ- 878 מיליון ₪ בסוף 2021. שיעור ההון ביחס למאזן הוא כ- 25.4%.

דיבידנד

מטריקס ממשיכה במדיניות חלוקת הדיבידנדים מדי רבעון בשיעור של עד 75% מן הרווח הנקי. מתחילת 2022 ועד לסוף ספטמבר חילקה מטריקס כ- 249.6 מיליון ₪ דיבידנדים, בהשוואה לכ- 113.9 מיליון ₪ בתקופה המקבילה ב- 2021. הבוקר, עם פרסום הדוחות לרבעון השלישי, הכריזה מטריקס על חלוקת דיבידנד נוסף בסך כ- 35 מיליון ₪, המהווים כ- 55 אג’ למניה.

לדברי מוטי גוטמן, מנכ”ל מטריקס: “כמדי רבעון מטריקס ממשיכה להציג שיפור עקבי בתוצאותיה תוך הובלת השוק בטכנולוגיות הצומחות ביותר, בשיעורי צמיחה מרשימים. הדוחות הכספיים שפרסמנו הבוקר משקפים את המשך הצמיחה שלנו גם בתקופה זו – בהכנסות, ברווח התפעולי, כמו גם ברווח הגולמי והנקי, ברבעון ובתשעת החודשים הראשונים של השנה. הצמיחה שמטריקס ממשיכה להפגין בזמן שהעולם נמצא בסערה של שינויים כלכליים וגיאו-פוליטיים היא ביטוי מובהק לחוסנה של החברה ויציבותה הפיננסית כמו גם להובלתה המקצועית את שוק ה- IT בישראל.

אחת החוזקות המשמעותיות ביותר של מטריקס היא העובדה שאנחנו פועלים בישראל ובארה”ב בכל החזיתות של תחומי הטכנולוגיה, ובעיקר באלו הנמצאים בביקוש גבוה דוגמת דיגיטל, ענן, סייבר, דאטה ומערכות ליבה תפעוליות. כך אנחנו משמרים את החיוניות, הערך וההובלה שלנו בכל התעשייה עבור השותפים, הלקוחות והמשקיעים שלנו. אמנם אין לנו יכולת להעריך את מלוא ההשפעות העתידיות של גורמים גלובליים על פעילותה של החברה ועל הכלכלה בכלל, החוסן הפיננסי של החברה ותזרים המוזמנים השוטף הגבוה אותו מטריקס מייצרת, מאפשרים לנו להמשיך לגדול ולהשקיע בצמיחה עתידית, ותמשיך לאפשר לנו לנצל הזדמנויות עתידיות, בין היתר בהקשר למיזוגים ורכישות.

בסיכום הרבעון הזה אנחנו מציגים מספר הישגים משמעותיים: בארה”ב – חזרו עסקינו לתוצאות שהכרנו טרום הקורונה. ההכנסות  הרווחים ושיעורם זינקו בחדות כתוצאה מהיציאה ממשבר הקורונה, וחתימה על פרויקטים גדולים וארוכי טווח בצפון אמריקה.   גם בפעילות הישראלית הצגנו צמיחה אורגנית דו ספרתית; זינוק ב-ARR, בדגש על פעילות תשתיות הענן; צמיחה בפעילות פתרונות ה-IT הודות להאצה בתחומי הדיגיטל, הדאטה ומערכות הליבה – וזאת על אף הפסקת איחוד הכנסות ורווחי ‘אינפיניטי לאבס’ שנמכרה ברבעון השני. כמו כן נמשכה הצמיחה של הזרוע הביטחונית בתחומי הסייבר והבינה המלאכותית. אנו ממשיכים במדיניות שלנו באסטרטגיית המיזוגים והרכישות בתחומי ליבה ובתחומים משלימים, כפי שבא לידי ביטוי ברבעון האחרון עם רכישת קבוצת רדט”.

גוטמן הוסיף: “הביקושים לפתרונות והמוצרים שאנו מספקים, בכל הגזרות, ממשיכים להיות גבוהים מאוד, והאתגר הגדול ביותר עבור מטריקס בתקופה הנוכחית הוא גיוס עובדים שיסייעו לחברה להמשיך ולצמוח ולהוביל את ענף ה-IT. אנחנו אמנם מזהים מגמת רגיעה בשוק העבודה הטכנולוגי, תוך מתן חשיבות מצד המועמדים לחיפוש אחר אתגר ועניין לצד יציבות תעסוקתית כפי שאנו מציעים, אך הביקושים שלנו לאיוש משרות עדיין גבוהים מאוד”.

לפי גוטמן, “מטריקס ממשיכה למצב את כוחה כחברה שמבצעת פרויקטים מורכבים ובעלי ערך רב לכלכלה, לחברה ולחדשנות בישראל ומחוצה לה, עבור ובשיתוף גופים וארגונים מהגדולים במשק, ביניהם פרויקטים לאומיים של הממשלה ומגזר הביטחון.  בתוך כך, רק ברבעון האחרון ביצענו עשרות פרויקטים מורכבים בארץ ובארה”ב בתחומים החמים ביותר בתעשייה כמו ענן, דאטה, דיגיטל, סייבר, ביטחון והנדסה. ”

לצפייה בתמצית דו”חות לשלושת החודשים ותשעת החודשים שהסתיימו ביום 30 בספטמבר 2022 ו- 30 בספטמבר 2022 (באלפי ₪) >>

לצפייה בגרפים >>

רוצים לשמוע עוד?

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כל השדות המסומנים ב * הינם שדות חובה

*
*
*
*