מטריקס מפרסמת את תוצאות הרבעון השני ומחצית השנה הראשונה של 2021

מטריקס מדווחת על עליה של 24.3% בהכנסות הרבעון לכ- 1.065 מיליארד ₪ ו- 31.5% ברווח הנקי לכ- 54.7 מיליון ש"ח

מטריקס מציגה צמיחה דו ספרתית בכל המדדים המרכזיים ברבעון השני ובששת החודשים הראשונים של השנה ותוצאות שיא כל הזמנים במדדים המרכזיים לששת החודשים הראשונים של השנה. ההכנסות ברבעון השני צמחו בכ- 24.3% ועלו לכ- 1.065 מיליארד ₪. הרווח התפעולי ברבעון צמח בכ- 24.5% ועלה לשיא כל הזמנים בסך כ- 82.3 מיליון ₪. הרווח הנקי ברבעון צמח בכ- 31.5% ועלה לכ- 54.7 מיליון ₪. 83% מהצמיחה היא אורגנית.

חברת מטריקס מפרסמת הבוקר את תוצאות הרבעון השני של שנת 2021 לצד תוצאות מחצית השנה הראשונה, תוך הצגת צמיחה דו-ספרתית בכל המדדים לרבעון ולתקופה.

הכנסות מטריקס בתקופה של ששת החודשים הראשונים של 2021 צמחו לכ- 2.17 מיליארד ₪, בהשוואה לכ- 1.83 מיליארד ₪ בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של כ- 18.7%.

הרווח הגולמי במחצית השנה הראשונה עומד על כ- 310.6 מיליון ש”ח, בהשוואה לכ- 259.4 מיליון ₪ בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של כ- 19.7%.

הרווח התפעולי בתקופה הגיע לכ- 164.2 מיליון ₪, בהשוואה לכ- 134.2 מיליון ₪ בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של כ- 22.4%.

הרווח הנקי בתקופה צמח לכ- 109.8 מיליון ₪, בהשוואה לכ- 84.6 מיליון ₪, גידול של כ- 29.7%.

הכנסות מטריקס ברבעון השני של 2021 עלו לכ- 1.065 מיליארד ₪, בהשוואה לכ-856.5 מיליון ₪ אשתקד, עלייה של כ- 24.3%.

הרווח הגולמי ברבעון הסתכם בכ- 157 מיליון ₪, בהשוואה לכ- 126.2 מיליון ₪ ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ- 24.4%.  הגידול ברווח הגולמי נבע מצמיחה בפעילות במקביל לחסכונות תפעוליים מהמעבר לעבודה היברידית וכן עלייה בפריון העבודה, שקוזזו במעט בגידול בעלויות השכר של מגזר התוכנה בישראל.

הרווח התפעולי ברבעון עלה לכ- 82.3 מיליון ₪, בהשוואה לכ- 66.1 מיליון ₪ ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 24.5%. הגידול ברווח התפעולי נובע בעיקרו מגידול הרווח הגולמי תוך שימור שיעור הוצאות מכירה הנהלה וכלליות.

הרווח הנקי ברבעון צמח באופן משמעותי בכ- 31.5% לכ- 54.7 מיליון ₪, בהשוואה לכ- 41.6 ₪ ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח הנקי נובעת בעיקר מעלייה ברווח התפעולי וירידה קלה בהוצאות המימון שקוזזה חלקית בעלייה בהוצאות המס.

סך ההון של מטריקס נכון לתאריך 30 ביוני 2021 עומד על כ- 854.8 מיליון ₪, אל מול כ- 758.2 מיליון ₪ אשתקד.

 

דיבידנד

כמדי רבעון, ממשיכה מטריקס במדיניות חלוקת הדיבידנדים בשיעור של עד 75% מן הרווח הנקי (בכפוף לכל מבחני החלוקה). עם פרסום התוצאות הכספיות הודיעה מטריקס על חלוקת דיבידנד בסך כ- 37.6 מיליון ₪. מתחילת השנה חילקה מטריקס דיבידנדים בסך מצטבר של כ- 76.4 מיליון ₪ (לא כולל ההכרזה האחרונה). עד כה מיום הקמת החברה חילקה מטריקס דיבידנדים בסך למעלה ממיליארד ₪.

לדברי מוטי גוטמן, מנכ”ל מטריקס, “עם תום המחצית הראשונה של השנה, מטריקס ממשיכה להציג צמיחה בכל המדדים הן ברבעון והן בתקופה, ותוצאות שיא של כל הזמנים עם זינוק בשיעור של עשרות אחוזים במדדים המרכזיים לתקופה. בצד ההתעוררות של הכלכלה בישראל שחווינו במחצית הראשונה של השנה, מסתמנת תחילת התאוששות גם בפעילות החברה בארה”ב, אם כי איטית מהשוק המקומי. ההערכה היא שקו ההתאוששות בארה”ב ימשיך בקצב מתון ברבעונים הקרובים”.

לפי גוטמן, “קיים ביקוש אדיר לשירותים בתחומי דיגיטל, ענן, סייבר, דאטה ומערכות ליבה תפעוליות, תחומים בהם התעצמנו משמעותית בתקופת הקורונה, ומהווים תחומי הביקוש הטכנולוגיים המרכזיים. מטריקס מעורבת בפרויקטים של הארגונים הגדולים במשק ובפרוייקטים לאומיים של הממשלה ומגזר הבטחון, דוגמת פרוייקט נימבוס, שצפוי להאיץ את אימוץ הענן במגזר הציבורי, ובו אנו צפויים להשתלב ולהציע את יכולותינו המובילות בתחום הענן. פיתחנו את המערכת הנפוצה בישראל לניהול הלוואות לאחד מהשווקים הצומחים ביותר כיום בעולם הפינטק ואת פרוייקט הגנום הקליני. אנחנו מנהלים את חמ”ל התעופה למיזם הרחפנים של נתיבי איילון, ולבניית מאגר נתוני האשראי הלאומי של ישראל, ואלו רק דוגמאות מעטות מצבר הפרוייקטים הגדול שלנו. אנו ממשיכים לשלב את הצמיחה האורגנית לצד מיזוגים ורכישות במגזרים שאנו מסמנים ורואים בהם פוטנציאל צמיחה. במסגרת זאת, רכשנו לאחרונה  את  מטריקס מדיקה, שהצטרפה לפעילות הענפה שלנו בתחום הבריאות והטכנולוגיה הרפואית. למטריקס יש את הזכות להיות מעורבת בכמה מהפיתוחים הטכנולוגיים החדשניים ביותר במערכת הבריאות בישראל, ביניהם: הדפסת איברים אנושיים להליכים טרום ניתוחיים, מחקרים לזיהוי מחלות ריאה ונשימה באמצעות זיהוי קול ובינה מלאכותית ותחום הרפואה מרחוק, ואנו לוקחים באמצעותם חלק ישיר ועקיף במאבק בקורונה.”

בדירוג האחרון של STKI של השחקניות המרכזיות בשוק ה- IT בישראל, דורגה מטריקס במקום הראשון בקטגוריה המשמעותית ביותר – שוק שירותי ערך מוסף, זו השנה ה 16 ברציפות. לצד זאת, מטריקס מובילה בדירוג של 47 קטגוריות נוספות בתחומים דוגמת דאטה, ענן, DevOps, BI, חוויית משתמש, חדשנות טכנולוגית, מדע נתונים, הדרכה ועוד רבים אחרים. כמו כן, חברת מידרוג אישרה דירוג מנפיק Aa3 באופק יציב למטריקס בפעם ה-14 ברציפות, הדירוג הגבוה ביותר לחברות בסקטור שלנו”.

גוטמן הוסיף, כי ” עברנו ל”שגרת קורונה” יעילה וממוקדת, המאפשרת לנו לנוע מהמרחב הפיזי למרחב הדיגיטלי לפי הצורך, וכך להתמודד בצורה טובה עם שינויים ברמת התחלואה. החברה ממשיכה לפעול במודל עבודה היברידי, המשלב עבודה מהבית ובמשרד, שהתגלה כיעיל במיוחד לאחר שהוכיח כי הוא מגדיל את הפריון, חוסך בעלויות ומייצר איכות חיים איכותית יותר לצד שגרת העבודה. הדבר עולה בקנה אחד עם ציפיות העובדים בתחומי ההייטק. ”

הקליקו כאן לצפייה בתמצית דו”חות לשלושת החודשים וששת החודשים שהסתיימו ביום 30 ביוני 2021 ו- 30 ביוני 2020 (באלפי ₪)

רוצים לשמוע עוד?

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כל השדות המסומנים ב * הינם שדות חובה

*
*
*
*