מטריקס ממשיכה במומנטום עם רבעון הטוב בתולדותיה

הכנסות הרבעון הראשון של 2022 צמחו בכ-  6.4% לכ- 1.18 מיליארד ₪, הרווח התפעולי צמח בכ- 12.5% לכ- 92.1 מיליון ₪ והרווח הנקי זינק בכ- 23.4% לכ- 68 מיליון ₪

מטריקס פרסמה הבוקר את תוצאות הרבעון הראשון של שנת 2022 כשהיא ממשיכה להציג צמיחה בכל המדדים ושוב שוברת שיאים עם הרבעון הטוב ביותר של החברה בכל הזמנים במדדים: הכנסות, רווח תפעולי רווח נקי ודיבידנדים.

הכנסות מטריקס ברבעון הראשון של 2022 הסתכמו בכ- 1.18 מיליארד ₪, בהשוואה לכ- 1.1 מיליון ₪ ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 6.4%. הרווח הגולמי הסתכם  בכ- 167.8 מיליון ₪, בהשוואה לכ- 153.6 מיליון ₪ ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 9.2%.

הרווח התפעולי הסתכם בכ- 92.1 מיליון ₪, בהשוואה לכ-  81.9 מיליון ₪, גידול של כ- 12.5%. הרווח הנקי הסתכם בכ- 68 מיליון ₪, בהשוואה לכ- 55.1 מיליון ₪, גידול של כ- 23.4%. ה- EBITDA הסתכם ב- 127.5 מיליון ₪, בהשוואה לכ- 111.7 מיליון ₪ ברבעון הראשון אשתקד.

דיבידנד: כמדי רבעון, ממשיכה מטריקס לחלק דיבידנדים לבעלי מניותיה בשיעור של עד 75% מהרווח הנקי. עם פרסום התוצאות הכספיות הודיעה החברה על חלוקת דיבידנד בסך כ- 44.6 מיליון ₪, המהווה גם הוא שיא כל הזמנים לסכום דיבידנד רבעוני.

המזומנים ושווי המזומנים במטריקס נכון ל- 31 במארס 2022 עומדים על סך כ- 715.8 מיליון ₪, בהשוואה לכ- 449.8 מיליון ₪ אשתקד.  ההון העצמי של החברה נכון ל- 31 במארס 2022 עומד על כ- 900.5 מיליון ₪, בהשוואה לכ- 849.9 מיליון ₪ ברבעון המקביל אשתקד.

בחודש מארס האחרון נתנה מידרוג ביטוי למצב הפיננסי האיתן של מטריקס כשהעניקה לה שוב דירוג מנפיק Aa3 באופק יציב בפעם ה- 15 ברציפות.

בנוסף יצויין כי ב-24 באפריל הושלמה העסקה במסגרתה מכרה מטריקס אחזקות, המהוות 45.2% מהון המניות המונפק של חברת הבת אינפיניטי לאבס אר.אנד די. בע”מ (“אינפיניטי”), באופן שלאחר השלמת העסקה, נותרה החברה עם אחזקה של 4.9% מהון מניות אינפיניטי, לפי שווי חברה של כ- 375 מיליון ₪. כתוצאה מהעסקה, החברה מעריכה כי תרשום בדוחותיה הכספיים לרבעון השני 2022 רווח הון (לפני מס), בסך כ-160 מיליון ברוטו (כולל שערוך יתרת אחזקה בשיעור 4.9%).

לתמצית דו”חות על הרווח המאוחד לשלושת החודשים שהסתיימו ביום 31 במרץ, 2022 ו- 2021 (באלפי שקלים) >>

לדברי מוטי גוטמן, מנכ”ל מטריקס: “אנחנו מסכמים הבוקר רבעון ראשון עם תוצאות שיא של כל הזמנים בכל המדדים הרלוונטיים. מדובר בתוצאות הרבעון הראשון הטובות ביותר שהצגנו עד כה מאז הקמת החברה, שהתעלו אף מעל להישגינו בשנת 2021. אנו בעיצומה של צמיחה הולכת וגוברת בכל המגזרים והפעילויות של החברה. כמדי רבעון אנחנו מתגאים בכך שאנו ממשיכים לעמוד ביעדים המאתגרים שאנחנו מציבים לעצמנו ואף לעבור אותם, תוך הצגת צמיחה מתמדת ואיתנות פיננסית. הדבר בא לידי ביטוי בנתונים הכספיים, עם גידול בהכנסות, ברווח התפעולי ובעיקר בשורה התחתונה – הרווח הנקי וכפועל יוצא בתרומת הדיבידנדים מהם נהנים בעלי מניות החברה”.

.גוטמן הוסיף: “בניתוח לפי מגזרי פעילות רושמת מטריקס גידול בהכנסות בכל מגזרי פעילותה. בולטת העלייה בהכנסות במגזר פתרונות ושירותי טכנולוגיות מידע בארה”ב, עם זינוק בשיעור כ- 9.4% בהכנסות וכ- 23.6% ברווח התפעולי. לאחר כשנתיים של משבר קורונה, שהשפיע על עסקים רבים בארה”ב, הפעילות העסקית חוזרת למסלול. כמו כן, כדאי לשים לב לגידול המתמשך בפעילות מגזר תשתיות ענן ומיחשוב. אנו חווים ביקושים גבוהים לפתרונות ענן, אבטחת מידע ועבודה מרחוק, וגידול משמעותי בביקוש לפתרונות להתמודדות עם סיכוני הסייבר הכרוכים בכך”.

“לכל אורך השנתיים האחרונות, בזמן שהמשק ממשיך ללמוד לחיות לצד הקורונה, אנו חווים ביקושים בהיקף גבוה ללא תקדים לשירותים ופתרונות בתחומים הטכנולוגיים החמים ביותר דוגמת: דיגיטל, ענן, סייבר, דאטה ומערכות ליבה תפעוליות. במהלך תקופה זו אנו מזהים “שינויים אבולוציוניים” בצרכי השוק. כך למשל, אם בתחילת הקורונה הצורך הנפוץ היה בפתרונות דיגיטליים קוסמטיים ומהירים, כיום הביקושים מתמקדים בפתרונות דיגיטליים מתקדמים, כאלה ששמים דגש על חוויית לקוח, משלבים טכנולוגיות דאטה, מטפלים  גם בתהליכים מאחורי הקלעים, ומעניקים ללקוחותינו יתרון תחרותי בשוק. אנחנו נמצאים בחזית בכל התחומים האלה, ומתמקצעים בכל הטכנולוגיות החדשניות ביותר, על מנת להמשיך להוביל את ענף ה- IT בישראל, כפי שאנחנו עושים כבר שנים רבות. לאחרונה STKI דירגה בפעם ה-16 ברציפות את מטריקס במקום הראשון בקטגוריה המשמעותית ביותר – שוק שירותי ערך מוסף, וכמובילת Tier 1 בעשרות קטגוריות טכנולוגיות וביניהן: Data, Cloud, Low-code, DevOps, Digital transformation, Cyber, CRM, ERP ועוד.”

“בחודשים הקרובים צפויים לנו פרויקטים מורכבים ומאתגרים נוספים, כאשר חלק ניכר מהם יבוצעו במגזרי ביטחון, ממשלה, בריאות ופיננסים. ההון האנושי המגוון של מטריקס, הגדל ומתרחב דרך קבע לאורך זמן, מהווה את מנוע הצמיחה העיקרי שלנו שמסייע לחברה להמשיך ולהוביל פרויקטים גדולים, המשנים את מציאות חיינו. כל האמור מתמצה לבסוף בתוצאות העסקיות של מטריקס, כפי שהן באות לידי ביטוי בשיפור הקונסיסטנטי והמתמיד בתוצאותינו העסקיות ובשבירת שיאים רבעון אחר רבעון”.

רוצים לשמוע עוד?

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כל השדות המסומנים ב * הינם שדות חובה

*
*
*
*