בעידן הדיגיטלי המרתק בו אנו חיים, נגמרו הימים בהם תהליכים הקשורים לדיגיטל יכולים להתנהל על מי מנוחות במשך חצי שנה ושנה. הלקוחות שלנו מצפים לחוויות מתקדמות, לשירות עצמי נוח וזמין ולמענה מתקדם ומהיר ובעיקר הם מצפים שתכירו אותם ותדעו מה הם רוצים בכל הערוצים.
ההתפתחות המהירה והמציאות הדינמית גורמות לכך שמסקנות שהיו נכונות ומדויקות לפני שנה-שנתיים כבר דורשות עדכון ולכן תהליכי עבודה להגדרת תוכניות עבודה ותיעדופים בדיגיטל דורשים עדכון גרסה משלהם.
תהליכי אסטרטגיה דיגיטלית קצרים וממוקדים הם מפתח להצלחה כדי לתת ללקוחות את הפתרונות הדיגיטליים הנכונים עבורכם ועבורם באופן רציף ולהגדיר תוכנית עבודה ישימה וברורה בזמנים קצרים.
תהליכים אלו יכולים לשמש ככלי אפקטיבי להתניע בארגון ראיית סטארט-אפ אג'ילית, להניע תהליכים מהירים וליצור ערך מוסף לארגון וללקוחותיו. בתוך כך, ניתן גם לקצר את יכולת התגובה לצרכים העולים מן המציאות בשטח.
5 טיפים שיעזרו לכם להתנהל בדיגיטל בצורה מהירה:
- החזיקו מטריצה של הנכסים והשירותים הדיגיטליים שיש ברשותכם כיום – דעו מהם הנכסים הדיגיטליים שיש ברשותכם, על אילו צרכים עונה כל נכס וכיצד השילוב ביניהם מייצר חוויה שלמה ו-seamless עבור הלקוחות שלכם. ודאו שהחזון והאסטרטגיה של כל נכס דיגיטלי ברורים לכם. כך תוכלו לבדוק ולתקף את הצרכים והמענים הניתנים בדיגיטל עם כלל בעלי העניין.
- יצרו הסתכלות של 360 מעלות על בעיות עסקיות שתרצו לפתור תוך הבנת נקודת המבט של כלל בעלי העניין הרלוונטיים – בחרו אתגר עסקי המטריד אתכם, מפו את כלל המידע הרלוונטי לאתגר ומתוך מיפוי זה, מצאו את מגוון האפשרויות לפתרונו. אחד הכלים האפשריים לביצוע תהליך זה הינו Mind Map, בעזרתו תוכלו לוודא שכלל המידע הנדרש נמצא ברשותכם, לאתר את פערי המידע, אם קיימים, ולייצר הסתכלות הוליסטית על הבעיה העסקית.
- תכל'סו את המטרות והיעדים – לכל ארגון יש צורך בהגדרת מטרות ויעדים אך כדי להשיג אותם, יש לפרק אותם לצעדים קטנים, ישימים וברורים, שמאפשרים להתחיל לעבוד עליהם כבר מחר בבוקר. שימו לב שלכל מטרה שהוגדרה תהיה דרך תכל'סית להשגתה, כולל שלבים ברורים וישימים עם לוחות זמנים מוגדרים לכל שלב.
- שלבו תכולות מורכבות עם ניצחונות קטנים ומהירים (quick wins) – בבניית תוכניות העבודה, השתמשו במיפוי ע"פ מטריצת "ישימות-ערך": בחנו את התהליכים הנדרשים, סמנו לכם תהליכים שקל לממש ויתנו ערך משמעותי לארגון וללקוחות ושלבו עם תהליכים מורכבים יותר בתוכניות העבודה. כך תוכלו ליצור פורטפוליו של פתרונות, שחלקם ניתנים למימוש מיידי וחלקם למימוש בטווח הארוך ותוכלו להראות שיפורים הן בצורה מיידית והן לאורך תקופה ארוכה.
- יצרו הבנה עמוקה ורחבה של המסעות השונים שעוברים מגוון הלקוחות שלכם בנקודות המגע השונות עם ארגונכם. מעבר לנכסים הדיגיטליים השונים, הבינו כיצד הלקוחות השונים שלכם חווים את הארגון, מהם הצרכים ונקודות הכאב שלהם וכיצד תוכלו לתת להם מענה. מידע זה יאפשר לכם ליצור חוויית לקוח מיטבית לאורך כל שלבי המסע. מצאו את המקומות בהם ניתן למדוד את חוויית הלקוחות ולשפר אותה. אתרו את נקודות העיוורון שלכם ומתוכן את ההזדמנויות המשמעותיות לשיפור מערכת היחסים שלכם עם הלקוחות.
בעידן ההאצה הדיגיטלית, היכולת להגיב במהירות ולהתאים את האסטרטגיה הדיגיטלית שלכם היא קריטית להצלחה. על ידי יישום חמשת הטיפים הללו: ניהול יעיל של נכסים דיגיטליים, ראייה הוליסטית של אתגרים, איזון בין פרויקטים מורכבים לניצחונות מהירים, הבנה מעמיקה של מסע הלקוח, ופירוק מטרות ליעדים ברי-ביצוע, תוכלו לקצר משמעותית את זמני התגובה שלכם.
זכרו: ההצלחה בעולם הדיגיטלי של היום אינה נמדדת רק באיכות הפתרונות, אלא גם במהירות בה אתם מסוגלים להתאים אותם לצרכים המשתנים של לקוחותיכם. אימוץ גישה זריזה וגמישה יותר יאפשר לכם לא רק להדביק את קצב השינויים, אלא אף להוביל אותם.








