Close
שליחת קורות חיים

מובילות חברתית

אימוץ שכונת "דורה" שבנתניה

בשנת 2010 אימצה מטריקס את שכונת "דורה" שבנתניה בליווי חברת ציונות 2000.

אחד העקרונות שמטריקס שמה לעצמה הוא לייצר בשכונה תוכנית המאפשרת "לתת חכות ולא רק להביא את הדגים". מטריקס פעלה לשילוב ערכים מוספים בייצור החכות מתוך מחויבות עמוקה וארוכת טווח.
 

לתוכנית מספר ערוצי פעולה:

  • תרבות - תוכנית ייחודית להכרת ארץ ישראל ותרבותה לכיתות א- ו'.
  • מועדונית - פעילות במועדונית השכונתית, הפועלת עד 18:00 בערב, המשלבת חגיגת ימי הולדת חודשיים ופעילות משולבת עם הורי הילדים.
  • החופש לבחור - תוכנית לעידוד מצויינות בקרב בני נוער בכיתות ט'-י' שנבנתה ומועברת כולה ע"י מנהלים במטריקס. התוכנית שמה דגש על היכולת להגשים חלומות, עידוד המוטיבציה והאחריות האישית הנדרשת לשם כך.
  • פעילות מול משפחות דורה המועברת ע"י עובדי מטריקס בשיתוף עמותת פעמונים על מנת לסייע למשפחות להגיע לאיזון והבראה כלכלית.
  • התגייסויות לקידום מטרות שונות - בפסח 2010 התארגנו מנהלים ועובדים ממטריקס לאיסוף, אריזה וחלוקת מזון למשפחות בשכונת דורה. את המוצרים תרמה החברה ועובדיה, את האריזה, האיסוף והחלוקה ביצעו עובדי ומנהלי החברה בשיתוף תושבים ופעילים בשכונת דורה.



שותפות עם "הרוח הישראלית"

החל משנת 2007 מטריקס מעורבת ושותפה לעשייה חברתית ב"רוח הישראלית", ארגון חברתי ומוסד ללא מטרות רווח של הסוכנות היהודית, הפועל ברחבי הארץ לצמצום פערים בחברה הישראלית, לרתימת הדור הצעיר בארץ ובתפוצות למעורבות חברתית, התנדבות ועשייה ציונית. כחלק מהעשייה החברתית מטריקס פעילה ב:
  • תכנית "כפרי הנוער" - שותפה בעשייה למען ארבעת כפרי נוער ברוח הישראלית ואימוץ כפר הנוער "בן יקיר", המהווה מקום והזדמנות לאלפי בני נוער בסיכון לפרוץ ולהשתלב בחברה הישראלית.
  • קבוצת מנהיגות - הזרוע ההתנדבותית של הרוח הישראלית, אשר שמה לה את האחריות האישית כמטרה, מתוך אמונה שאפשר לשנות ולהשפיע.
  • בניית ומימון תכנית תרבות
  • מימון "קיוסק ממתקים" שכונתי
  •  "מטבח לימודי" – הכולל הדרכה והכשרה מקצועית של חניכים

 

מנהיגות עסקית צעירה

​​בשנת 2003 יזמה מטריקס, באמצעות חברת הבת המרכז הישראלי לניהול, תכנית "סטארט אפ חברתית" במטרה לעודד תרבות של מצוינות ומנהיגות בקרב בני נוער בישראל ולפתח מנהיגים ומנהלים בעלי אחריות חברתית ותפיסה אתית בניהול.
במסגרת התכנית, לומדים בני נוער לבצע מחקרי שוק, לנתח פעילות עסקית של חברות ולהתמודד עם בנית תכנית עסקית. בגמר התכנית, מקבלים בוגריה תמיכה מהקהילה באמצעות מלגות להכשרתם, ומחזירים את ההשקעה לקהילה באמצעות השתלבותם בתפקידי מפתח ונטילת יוזמות חברתיות ועסקיות בעלות מוכוונות חברתית.
במהלך יולי 2010 התקיים בנורדיה מחנה קיץ בנושא יזמות עסקית. ארגונים מובילים במשק כגון: קוקה קולה, שיכון ובינוי, גדות, חברת חשמל, שטראוס, נטפים, ארנסט אנד יאנג, hp Indigo, מטריקס ועוד, נטלו חלק במחנה והציגו בפני 200 בני הנוער שהשתתפו דילמות עסקיות אקטואליות, על מנת שיבנו עבורם פתרונות.
התוכנית פועלת כיום ב-15 ישובים בקרב בני נוער בגילאי 16-18.